Snödag


Usch vilken morgon! Alexander är verkligen trotsigare än trotsigast just nu. BLÄ. Ägnade nästan 45 minuter åt att få honom att välja ut ett par strumpor som han skulle ha på sig, men inga dög. Nähä. Sen tog det väl ungefär lika lång tid att få honom att ta med sig kläderna ner. Och sen skulle han inte ta på sig. Utan han skulle gå ut i blöja i snöfallet. Det fick han förstås INTE. Jag tänkte jag skulle köra lite omvänd psykologi så jag började ta på mig mina ytterkläder, skor och allting. Då skulle det ju bli fart på honom, eller?
Nej.
Jag gick ut och sopade trappan och gången, mitt tålamod är inte vad det borde vara så gick jag och gjorde det istället. Till slut körde jag (inte bokstavligt) över honom och tog på honom allt, trots vilda protester. Väl ute blev han nöjd, men eftersom han ville leka i snön och inte gå promenad som jag hade tänkt, blev det lek ute på lekplatsen istället. De har inte plogat där så det är ca 50cm snö nu, men det hindrade inte Alex!

Nu försöker jag få det envisa trollet att sova eftersom han är astrött , men det går ungefär lika bra som allting annat denna morgon.
Jaja. Efter 13 ska vi ner till BVC och vaccinera honom och vid 17.30 ska vi infinna oss hos faster Åse. Sedan hoppas jag att kvällens föreställning ska liva upp mitt dåliga humör lite.

2 responses

  1. Åh, vilken buse som testar mammas tålamod. Själv skulle jag nog bli smått galen och härmas. =P
    Skönt att du har en räddning ikväll, hoppas det blir trevligt.
    Ska vi ses imorgon som vi pratade om igår? Har för mig att du sa runt 12-12.30 och det fungerar utmärkt!

  2. Åh, vilken buse som testar mammas tålamod. Själv skulle jag nog bli smått galen och härmas. =P
    Skönt att du har en räddning ikväll, hoppas det blir trevligt.
    Ska vi ses imorgon som vi pratade om igår? Har för mig att du sa runt 12-12.30 och det fungerar utmärkt!

Kommentera

