Bullar, praktik och katten Jansson

Skickar en hel hög med bullar med expressfart till världens bästa Emilia som bilar runt i USA för tillfället. Hoppas det ska smaka! Micke kan få smaka också, om han är snäll!

Annars har jag hämtat schemat och hälsat på mina handledare på Birkagården. De verkade snälla 🙂 har nu lagt upp mitt schema. Det kommer att bli praktik mån-torsdag, en fredag. Ingen helg eftersom deras schema låg så till att den ena inte jobbar helg alls och den andra jobbar sista praktikveckan och ja, jag ville vara ledig sista helgen. Hemska jag. Men tiderna finns ju kvar vid ev. sjukdom etc.

Bra tider. Börjar 8 nästan alla dagar, 6.45 några och så en kväll blir det också. Samma sak där – det blev bara en kväll helt enkelt därför att schema låg så. Känns skönt att Alexander kan vara ledig varje fredag även om han får börja 6.45 på mornarna. Lyckligtvis går han till 13.30 bara vissa dagar.
Fördelen med att ha praktik i Söderköping är förstås att jag inte kommer behöva åka buss och anpassa mig så mycket och kliva upp flera timmar i förtid.
Framför allt inte komma hem vid midnatt på kvällen där. Kommer vara hemma vid 22 senast.

Kirurgmottagningen var det jag skulle ha fältstudie på. Blir nog intressant hoppas jag. Får ha den inställningen iallafall. Precis som jag har inställningen att mina 4v på äldreboende kommer att ge mig mycket. Man måste ha en positiv inställning annars lär man sig inget. Att jobba på äldreboende är väl inte drömmen sen, men jag måste ju prova på allt. Och eftersom vi läser om den äldre människan, åldersförändringar och medicinering till äldre så är det ju klockrent. Jag kommer förmodligen kunna tillämpa hur mycket som helst.

Nu ska jag plugga stroke mm.

I övrigt ligger saknaden efter min Dolly som en klump i halsen konstant, nu kan jag trycka undan den stundtals när jag är i skolan osv. Men så fort jag kommer hem igen så inser jag återigen hur mycket jag saknar och älskar henne.
Däremot har mina känslor för Enya förändrats. I början var jag arg och tyckte hon kunde bli påkörd istället. Men det är ju inte Enyas fel och med tiden har jag insett att hon är en gosekatt hon med, fast på lite andra villkor. Sen är hon bara 9 månader och att jämföra henne med Dolly som ändå blev 7 år är inte rättvist.
Så visst tycker matte om sin Enya, jättemycket.
Hon är min katten Jansson.
Tycker hon är lik…


Kommentera

