En vacker dikt

TACK Ylva för att du skickade mig den här. Den fick tårarna att rinna, men den stämmer så väl.

Idag är det tisdag, och i fredags morse såg jag min älskade kisse för sista gången i livet. Snart en vecka. Bilderna jag skickade på framkallning igår kom idag, precis som om Kamerahuset Stenungsund visste att jag ville ha dem snabbt. Ska handla ram och fixa iordning massor av foton på min fina Skorrrpa.
Idag besökte vi platsen där hon låg när Pär kom upp, hon måste ha blivit flyttad från vägen för tror inte hon kunde gå själv med bruten ryggrad.
Tack Micke för allt du gjorde för vår Dolly.
Tack Dolly för att jag fick vara din matte i sju år.
Nu ska en förstoring upp på väggen som symboliserar min katt väldigt väl.
Du springer på gräset, fri och i ditt esse.
Du kom galopperandes mot mig när jag ropade på dig. Det saknar jag mycket, du kom alltid när man ropade på dig och ville gosa, gosa och utbyta kärlek.
Enya springer bara iväg…
Den bilden jag lade in igår.

Det kommer att bli svårt att lämna detta huset nästa år, där vi fick våra sista minnen med dig. Men du kommer i alla fall att vila hemma i Ucklum.

Borta

Med tiden stannade mina tankar.
De tvärnitade på livets motorväg.
De stannade upp och kom till insikt.

Borta.

Det fanns inget mera du.
Inget mera vi.
Bara jag, ensam.
Det var då jag förstod.

Borta.

Livsglädjen, skrattet och livet själv.
Det dog inom mig, tillsammans med dig.

Borta.

Kvar stod jag, efterlämnad i dikeskanten
ihålig, tom, halv.
Ett skal av det som en gång var.

Jag förstår nu innebörden av ordet borta

Kommentera

