Otur

Det har känts som jag har drabbats av otur hela dagen. Eller nästan iallafall.
* När jag kom till labbet på sjukhuset för min utbildning hade min chef missat att anmäla mig, så hon som höll i det var som bäst på väg hem till Linköping och inte alls särskilt sugen på att utbilda mer. Men hon hade bara ett tillfälle imorgon och eftersom jag ska jobba på natten sen ville jag inte då. Så hon var snäll och drog en snabbgenomgång med mig, jag vet ju hur jag ska hantera den där apparaten nu. Var verkligen inte särskilt krångligt! Så nu ska jag bara göra ett prov på internet så får jag min behörighet sen.

* När jag kom till avdelningen för att fixa mitt inlogg till journalprogrammet satt min gamla handledare från praktiken inne på expeditionen så jag vinkade till henne. Hon vinkade inte tillbaka. När jag skulle gå in var hon på väg ut och då sa jag ”hej!” och fick ett knappt hörbart mummel tillbaka. Jag tar ju sånt här väldigt personligt så jag blev lite ledsen för hon såg verkligen jättesur ut. Tycker att även om hon kanske tyckte jag var en jobbig student i höstas så ska vi jobba ihop i sommar och då kan man faktiskt anstränga sig lite (och för övrigt var hon SÅÅÅ trevligt då så därför fattar jag inte riktigt vändningen). Aja, inget att lägga energi på egentligen.
* Jag vill skaffa en cykelstol nu så vi kan ta med oss cyklarna på vår Ölandssemester, men hittade ingen på vare sig Jula eller Rusta, men däremot på CityGross. Men den kostade 645 kr vilket kanske inte är så dyrt, men den var ganska vek och plasten var inte så stabil. Ska jag läggga 645 kr ska det vara på en REJÄL sak.

Men kvällen har slutat bra. Vi har handlat inför midsommar; det blir grillat, sill, ägghalvor, potatis och sallad, och så kanske en god sås till. Det får räcka, någon nobelmiddag blir det inte 😉 L kom med förslag på en sås som verkade kanon.

Efter handlingen har jag fernissat Alexanders picknickbänk som han fått av farmor och farfar i för tidig födelsedagspresent så att den ska kunna användas på fredag. Får ju se till att fixa det mesta nu för sen ska jag bara sova när jag är hemma 😉 Har kvar ett lager på undersidan men den får vänta till lördag. Fernissa luktar för övrigt något hiskeligt illa. Usch o blä.

Kommentera

