Världens roligaste, och svåraste utmaning

Det är nog att vara förälder. Nu har vi (eller jag mer) bestämt att det är dags att introducera Alexander till pottan och att han ska bli ”torr” på dagarna så småningom. Vi vet inte hur lång tid det kommer att ta, men det får ta den tid det tar. Allt i hans takt. Skrev en tråd på familjelivs forum och där var det en förälder som hade introducerat sin bebis redan som 7 månaders. Absolut var förälders eget val, men jag hade ingen tanke på pottan när Alexander var sju månader.. är jag knäpp? Eller är vi bara fruktansvärt sent ute?
Sen läser jag i en underbar bok jag fått av svärmor, som heter Barnliv av Katerina Janouch. Där står det mycket klokt, och bland annat att man ska ta det i barnets takt. Barnet är intresserat av sina egna kroppsfunktioner.
Men innan vi tar bort blöjan helt och kör på, så måste vi skaffa fler kalsonger. 5 st räcker inte långt. Så just nu blir det någon halvintro där vi sätter oss på pottan och läser eller leker något. Inga krav. Gör han något så gör han.
Igår kissade han faktiskt i pottan *stolt*. Måste dock tillstå att jag känner mig helt lost, vet verkligen absolut inte HUR man ska göra. Har planer på att köpa en docka som kan kissa, såg ett bra Dr Phil program för ett bra tag sen som inspirerade.
Någon som har the ultimate absolute wow guide? Eller iallafall några tips?

Hur ska ni fira Sveriges nationaldag annars då? Vi ska vara hemma och grilla, ensamma. Kunde väl försökt bjuda in någon men är just nu trött på att bara bjuda och bjuda och aldrig få någon inbjudan tillbaka. Åtminstone känns det som one-way communication. Och detta gäller många men långt ifrån alla i min bekantskapskrets så jag ber att ingen ska ta åt sig och bli ledsen. Jag känner såhär och om någon känner sig träffad så är det ju bara att göra nåt åt saken. Frk är medveten om att hon inte själv är perfekt alla gånger, mycket medveten.
Ja, vi skulle ju på bio också. Spännande värre.

Kanske att vi rör oss ner mot stan. Börjar bli evinnerligt trött på alla fanatiska politiker som står och gastar i megafoner och rusar fram för att ge en rosor och disktrasor och allt vad de hittar på. All hysteri gör mig bara anti. Men klart att jag ska använda min rösträtt.

Heja Sverige.

Kommentera

