Siesta

För tillfället har hela familjen tagit siesta inomhus. Vi har varit ute sen tidig morgon och åtminstone jag kände att jag behövde en paus i svalkan nu. Det blir grillning om en stund här ändå. Helgen har varit kanon, vi har fått jättefint iordning både på framsida och baksida. En jättefin byrå har tagit plats i badrummet, står som om den vore menad att stå där, kanon! Mattor har också lagt på nya ställen och så har jag fått ta över både en matmixer & en assistent. Så nu har jag mao inga ursäkter att inte baka eget bröd!! Vi har fått fina blommor av mamma och gardiner till köket (vita med gula tulpaner på) och ja, det börjar bli riktigt trivsamt här.

Idag har vi firat ”min” (och alla andra mammors) dag lite med att äta hemmagjord princesstårta & dricka saft/kaffe med pappa, Sita, Kerstin & Eric.
Visst att det blivit onyttigt, och ingen träning sen i onsdags, men jag tänker inte angsta för det. Man måste få unna sig ibland, kan inte gå omkring och få magsår för varenda lite smula man stoppar i sig. Jag tänker iallafall inte få det, eftersom jag vet att jag tränar 🙂

Lägger ut en bild på en bukett blommor jag fick av min älskade son imorse. Fick en bukett rosor av Pär igår också. Sånt blir man glad av =)

Lägger kanske ut lite mer bilder sen.
Tenta imorgon & sista skoldagen. Sen sommarlov!!

Kommentera

