Bebislängtan

Ja, jag känner sedan många månader en sån stark bebislängtan. Särskilt nu när så många jag känner/är bekant med ska ha eller har fått små knyten och gått med sina fina magar. Samtidigt så vill jag inte ha ett barn till just nu.
Jag vill plugga klart.
Jag vill börja jobba.
Jag vill få en fast lön och stabil ekonomi.
Jag vill kunna vara mammaledig utan att ekonomin rasar ihop som ett korthus i en orkan.
Men ibland är det svårt!
Men som tur är har jag en underbar sambo, som har lika stor längtan, men också samma resonemang som jag. Vi hjälper varandra att ha tålamod. Att inse att vi hinner med både en och två och tre knyten till om vi vill, även när jag jobbat TIO år.



En nykläckt Alexander 070705 ❤

Kommentera

