Salvia?

Är detta solros på g??

Ursäkta den dåliga bildkvaliten, hoppas ni kan se ändå!
Vill ju veta om det är något som ska rensas bort eller ej (smarta jag sparade inte fröpåsarna så har ingen aning alls om vad i trädgården som är blommor & inte!).
När jag jämför med fullvuxna solrosor ser det ju inte alls ut som detta är solrosor… 😦

—————-

Nu har jag pratat med diverse folk, varit inne i forum och diskuterat och det lutar åt att det faktiskt kan vara Salvia som jag har fått i min trädgård. Växten luktar iallafall jättegott och jag känner igen doften, lite mint och något mer. Fick förslag att det kan vara Salvia. Har googlat på lite bilder nu och ska se om det kommer några blommor på den.
Är glad att jag slutade dra upp dem när jag insåg att de doftade jättegott och jag blev misstänksam. Hann faktiskt bara dra upp 2.
Hoppas att det är det, vad tufft det vore!

Kommentera

