Nu är det dags för v. 22

Nu är vi hemma igen. Oh så god mat vi ätit 🙂 Tur att man har en bit att gå hem så man får lite motion iallafall.
Jo, jag har allt lugnat mig lite nu. Men jag står för vad jag skriver.

Har fått ett par böcker med mönster och beskrivningar till att sy söta gosedjur, tänkte jag skulle satsa på att sy en till min systers bästa vän som blir mamma om någon månad. Ja, den är ju främst till bebisen förstås! Så nu ska jag komma fram till vad jag vill ha för färger, gå ner och rota bland svärmors tyger om jag hittar vad jag vill ha, och så handla sytråd. Åh, känner redan idag för att måla upp mönsterbitarna men det är bättre jag väntar tills jag vet att jag har tyg, tråd och stoppning så jag kan göra klart den också!

Mån-tors är det skola för hela slanten. Fredag blir ledig dag med Alexander igen, mysmys. Sen går jag bara måndag 1 juni (statistiktenta) och sen är skolan slut för denna terminen. Den 29 maj eller 1 juni ska jag ha fått tentaresultatet också, spännande! Vore så härligt om jag klarade statistiktentan på första försöket & även MEQ-tentan, så jag kan lägga termin 4 bakom mig nu. För till hösten kommer jag ju ha fullt upp med c-uppsatsen!

Kommentera

