Tentahelvete

Pär förhörde mig förut om diabetes. Om jag trodde att jag kunde något i förmiddags gick jag bet. Jag kan ta mig fasen ingenting. All tid och energi jag lagt ner på att lära mig något och kanske klara tentan känns bara in vain och bortkastad. Men i vanlig ordning tar jag mig till tentan imorgon och hoppas att något finns där i skallen ändå. Jag kanske kan komma på något?

Jag är inte den som bara ger upp sådär. Det vet ni.

Nu tänker jag ägna resterande timmar innan sänggående åt att göra allt annat än plugga.
Huvudet är slut, energin är slut.
Men hoppet är det sista som överger en.



Ja sovrummet är ingen bra studiemiljö. Jag vet. Men det var enda stället där jag kunde stänga om mig och vara lite ifred (utom gammeltanten då). Alexanders rum är lika illa, värre tom. Kontoret är inte iordninggjort så mycket än att jag kan finna studiero där, trots den gröna pedagogiska färgen på tapeten.

Hoppas jag kan visa kort här snart på hur vi bor egentligen. Ja, för er som inte varit här då, som är intresserade.

Ge mig sommarlov. Min studiemotivation försvann i JULAS. Hela min kropp är full med ketonkroppar damn it. Låtsas vi. För det vet jag, om kroppen inte kan ta upp glukos, förbränner den fett istället (bland annat). Restprodukten blir ketonkroppar, som omvandlas till aceton i levern.
Känns inte så hälosamt att ha aceton i kroppen, no?
Men så är livet för en diabetiker, iallafall ett tag.
Jo, det kan jag. Men det räcker inte till tentan.

Kanske ta biken och bege mig ner till Willy Wonka och handla nåt för min småpengar.
Eller cykla hem till familjen som bor nästan mittemot oss fast på andra sidan E22. Störa dem lite. Nae. Det är nog bättre här hemma där jag kan lukta på ogräset som frodas på rabatten – igen.
Det växer något på baksidan där jag har sått saker, är någon bra på att säga om det är solroser på g eller bara ogräs? Skriv en kommentar då så ska jag mobilblogga lite (om jag får ordning på skiten).

Kommentera

