Solig morgon

Kan man bli annat än glad när man vaknar och det är varmt och soligt ute? Hoppas att det håller i sig till eftermiddagen för då ska jag ut och springa. Jag började med det i söndags och nu är det dags igen. Igår var jag på ett mördarpass på friskis, en riktig utmaning. Skriver mer om det senare i min träningsblogg.
Dagen kommer att bestå av plugg till lunch, lunch, mer plugg, hämtar Alexander på förskolan, laga mat, ut och springa när Pär kommer hem, äta middag själv och sen ännu mera plugg. Hemmet får se ut som ett mindre kaos just nu – Pär gör så gott han kan men ja, man kan inte begära att han ska hinna med allt. Han tar Alexander och hushållet så gott han kan som sagt. På lördag ska jag nog göra en rejäl röjning, då är tentan skriven och det hänger inte längre på mig. Börjar tänka på Alexanders födelsedagsfirande också. Det är en söndag iår och jag tänkte bjuda in några vänner och så släkten så får de som kan och vill komma helt enkelt. Tänkte man kunde bjuda på något enklare typ grillad korv och så lite fika. Kanske någon fiskdamm till barnen om alla kommer. Jag tror det blir 4 barn med Alexander så är det några som inte kan så känns det lite överambitiöst.
Mitt paket från Jotex hade kommit igår, men jag hann inte hämta det innan ICA hade stängt. Idag glömde jag förstås mobilen hemma med de där numren man ska ha. Men jag hämtar det helt enkelt sen i eftermiddag när jag hämtar san-san.
En god vän till mig har sagt vid ett flertal tillfällen att det bara blir roligare med barnen ju äldre de blir, och inte tvärtom. Även om den minsta tiden är över så händer så mycket annat roligt som man sett fram emot. Jag håller med!! Kärleken för vår fina grabb som vi har fått stiger för varje dag. Han är verkligen min och Pärs skatt och vi är så tacksamma för honom. Mamma älskar dig, Alexander!!

Kommentera

