DUBLIN DEL 1

Ja, här kommer första delen av bilderna. De är så många att jag får ta en dag i taget. Tar lång tid att ladda upp och jobbigt för er att gå igenom!
Eftersom jag tog alla ursprungsbilderna i RAW-format har det tagit en god stund att konvertera över alla till vanlig jpg för att kunna visa dem här. Ledsen att det inte blir något fint kollage, men det ska jag göra för egen hand sen.

Vi börjar väl från början!

Torsdag 090312 – från Söderköping till Dublin med SK535 🙂

Bilder från luften

Hotellet där vi bodde – Lansdowne Hotel

Efter att ha inkvarterat oss på Landsdowne Hotel var det dags att bege sig ut i Dublin.

Det fanns massor av affärer med hur mycket grejer som helst. Skulle kunnat handla upp hela reskassan utan problem alltså … Här är Pär med en fin Guinness-hatt.

Fråga mig inte vad det betyder. Men det är Gaelic, och då måste man ta kort!

Den här tingesten var placerad mitt på O’Connell Street – huvudgatan i Dublin. Fråga mig inte vad det är, om den faktiskt fyller någon funktion eller om det bara är modern konst…

River Liffey som flyter genom hela staden. Att åka med turbåten på bilden (eller en kollega) är förresten en av de saker som finns på listan att göra nästa gång vi åker till Dublin.

Lite stadsbilder

Första dagen går mot sitt slut & vi återvänder till hotellet. Naturligtvis avslutas dagen med varsin pint Guinness!

På fredagen besökte vi Guinness Storehouse & Trinity College, så det är bilderna som kommer härnäst!

Kommentera

