Morgontankar

Vi ska snart göra oss iordning för att gå ner mot förskolan & bussen. Alexander vaknade tidigt idag så det var ingen sovmorgon här inte 😉
Just nu gillar jag inte lägenheten, men det beror mest på kaoset snarare än något annat. Pär har lovat iallafall att vi ska göra iordning i köket och hallen. Eftersom vi ska få nya skåpluckor har vi inte skruvat upp några dörrspärrar ergo vi inte heller har vågat lägga in allting, för en viss liten son är mycket företagsam med sånt där. Hoppas att luckorna kommer när de ska komma hit och fixa badkaret på fredag. Det hade varit trevligt att komma hem till en hall utan kartonger iallafall. Just nu ser det ut som fasen, rätt ut sagt.

För att kunna sortera och få en överblick utnyttjar vi baksidan som kartongförvaring, ja de som ska slängas då. De vi köpt + en del vi lånat får förstås bo inomhus.
Har jag förresten talat om att jag var så naiv och lade en skitig matta ute för att den skulle skakas och sen insåg jag att den behövde tvättas också. Men med allt att göra här glömde jag helt bort den mattan, sen kom natten, och morgonen och SNÖN. Så den ska in här på tork, jag måste bara komma på en bra lösning först idag.

För övrigt verkar Alexander trivas bra här, han har redan hittat en ny hobby. ”Kasta-allting-på-övervåningen-nerför-trappan” heter den. JÄTTEKUL. 😛 Men den går att leva med, än så länge är det bara kläder & hans leksaker som råkat illa ut.
Idag har han på sig nya hängslebyxor, visst är han fin?!

Nej, nu verkar han ha gjort något duktig i blöjan så den ska bytas innan vi måste gå!
Ciao

Kommentera

