Såhär snygg blir man …

Efter att ha släpat på en tung korg + överfull barnvagn med son i genom hela Willys, försökt vara trevlig mot surkärring i kassan, packat ner allting i plastkassar och släpat sig hela vägen hem med alltihop samtidigt som jag försökt att inte fråga alla pensionärer som vi mött vad tusan de glor på. (Jag hoppas f ö att alla har vett nog att INTE påpeka att vi kommer ha två backar att gå uppför om en vecka. Det låtsas jag inte om :P)

Men men. Hem kom vi. Lunch har intagits. Eller jag mest, Alexander petar bara i maten. Men nu sover han lunch så sparade hans mat ifall han vill ha sen.

Är det inte fantastiskt detta med att handla? Jag har ingenting emot pensionärer överlag, men idag på Willys var de griniga, dumma, sura och egoistiska överrepresenterade. En utav dem knödde sig före mig med sin kundvagn vid mejeri-u:et (för er som har handlat på Willys sörping vet ni vad jag menar hoppas jag). Fast det ska tilläggas att jag fick min hämnd då sagda tant något senare bestämt skulle hamna i den bästa kön som gick snabbast. Men hon valde FEL, och sen hamnade hon bakom mig när hon insåg att hon valt fel kö. HAHA! Det var MYCKET FOLK. Kändes som om alla glodde på mig där jag hämtade mat, förhindrade att inte Alexander rev ner halva affären och kånkade runt allt samtidigt.
Ungefär borta vid Stinsen blev Alexander oförklarligt otröstligt ledsen. Jag trodde att han frös om sina händer, eftersom han vägrat ta på sig dem vid utgången till Willys och jag bara inte orkade bråka mer (fick krångla på honom alla ytterkläderna när vi skulle dit för han vill inte någonstans minsann!). Så då fick jag på honom vantarna, men det hjälpte inte. Nåväl, jag tänkte att ju fortfare vi kommer hem, dess bättre. Så istället för att fortsätta gnugga hans händer varma tog jag tag i alla kassarna igen, drog ett djupt andetag och satte av igen. DÅ möter jag inte EN utan TRE pensionärer på raken som alla glor på mig som jag vore den mest fruktansvärda mamman i världen som lät min son GRÅTA så på öppen gata. FY. Men jag bet ihop. Jag har insett efter 1½ års moderskap att tanter över 60+ alltid har fruktansvärt mycket att tycka till om, alltifrån barnvagnens färg och form till barnets klädsel och storlek. Så jag försökte att bara ignorera dem.

Så. Utanför ICA, dvs. mittemot oss, står det 3 par säkerligen hyggliga krakar. De står precis efter övergångsstället och tar upp hela den lilla nedsänkta trottoarkanten för att man ska kunna köra med barnvagn och rullstol osv där. Jag är nu NÄSTAN hemma. Så jag biter ihop en sista gång, knör mig förbi dem och skiter i att de tycker jag är för närgången, och tar mig sista biten hem. Om de ska stå mitt vid övergångsstället får de faktiskt skylla sig själv.

Tänk vilken roman man kan skriva om enbart en handlingsrunda.
Jag tror inte att det gör något att jag inte kunde träna idag på Friskis, känns som om jag fått dagens motion ändå.

Slutligen. Vilket UNDERBART väder! 😀 Tänk, om lite mer än en vecka kan man plocka ut utemöblerna och sitta ute och SOLA och njuta på sin egen uteplats. När Alexander vaknat och ätit lite ska vi bege oss ut igen. Den här dagen är för fin för att sitta inne på.

Kommentera

