Jag hade inte tänkt blogga idag

Och det blir nog inte mycket sagt. Idag har vi varit på 40årskalas vilket var trevligt, och skönt. Allt som kan få mig att tänka på annat än DET, är bra. Men nu är kvällen kommen, och trots melodifestivalen så tänker jag ändå på det.
För er som inte förstått det, eller inte vet om det, är det så att en familjemedlem fått en diagnos som kom som en blixt från klar himmel. Därför är jag ganska ledsen och nere just nu. Men samtidigt vill jag vara ett stöd och så får vi alla ta en dag i taget. Ingenting blir bättre av att gräva ner sig, och hoppet ska vara det sista som överger en, sägs det.

Tack för kommentaren, Lise. På något sätt känns det skönt (om du missuppfattar mig rätt) att veta att vi inte är de enda som har det såhär. Jag önskar att han snart ska komma igenom sin första trots. Men, som jag sa till far min så här han helt underbar när han är på gott humör.

Idag pekade han på sin mage när vi frågade vart magen var. Det ska erkännas att vi fokuserat lite extra på det senaste dagarna. Häromdagen sa han ”tatooo” till traktor. Det känns underbart att ha vår son, och kanske särskilt just nu för mig. Allting går i vågor, och för tillfället är det lite nedåt. Imorgon ska jag samla ihop mig och jobba några timmar. Kan bli skönt att greja med andra folks trassel en stund och sluta fokusera på mitt eget.

Bilder på tårtorna som serverades idag.

Kommentera

